1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 58 372 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Dlaczego Klaudiusz najechał na Wielką Brytanię


Poziom:

Temat: Zjednoczone Królestwo


Despite the famous claim that he had come, seen and conquered Britain ("Veni, Vidi, Vici"), in 55BC, Julius Caesar's attempted invasion of Britain was more of an armed visit. He led raids on the southeast coast in 55 and 54 BC and managed to gain some tribute in exchange for hostages. Although the Romans won their battles, the "invasion" force was more or less defeated by the weather in the channel. There were a few aborted invasion attempts during Augustus's and Caligula's reigns, but it was not until 43 AD that the Romans, under Emperor Claudius, really invaded Britain.

Claudius, was the uncle of the much-hated Caligula. When Caligula was finally assassinated (after a reign that was murderous even by the standards of Roman emperors) Claudius came to power. He was generally seen as a stuttering old fool, but proved to be an effective emperor. After two years, he ordered the invasion of Britain. There were several factors contributing to this decision. They include:

  • Claudius had to prove himself in the role of Emperor. Roman leaders traditionally achieved glory and popularity through military success that led to expansion of the Empire. Claudius had begun to show himself capable of restoring internal peace after Caligula's rule. However, the maintenance of internal stability in Rome depended on the Emperor's strength. Claudius' reputation as a weakling was likely to encourage constant challenge to his position if were not able to demonstrate his success in the type of actions that Romans expected of their leaders.
  • Britain's wealth made it an attractive target. British mines produced metals, including iron, tin, silver and gold, which were traded for Roman goods long before the invasion. Other exports were slaves, hides and hunting dogs. (Strabo, 1st century BC). The addition of Britain to the Empire promised to bring a good source of income for Rome. The more plunder and tax income he brought to teh roman treasury and the pockets of Roman soldiers, the more easily an Emperor could remain popular with all classes.
  • As a consequence of the trading relationships between the British tribes and the Empire, there was an existing Roman influence on the tribes of the southeast. Alliances made since Julius Caesar's time continued to influence the internal politics of British tribes. Tribal leaders had called for Roman support in their wars. However, according to Strabo, the British already paid more in duties than could be gained from them in taxes if they became part of the Empire. The Romans had little motive for invasion while trade continued uninterrupted.
  • However, British tribes were constantly at war with each other. "Divide and rule" is the usual recipe for imperial expansion. The Romans could take advantage of the tribal battles to gain allies while having British help in eliminating any potential local opponents, by supporting one tribe against its enemies. In AD 98, Tacitus wrote that "It is rare that two or three tribes join up to fight a common danger. So, fighting in separate groups, all are conquered."

An immediate cause for the invasion in AD 43 was that war between the Celtic tribes of the southeast threatened to disrupt trade with Rome. This situation offered both a reason for invading and an opportunity to build an alliance with one tribe by offering military aid. Roman military superiority combined with local fighting skills would ensure victory for the chosen tribe and create a British ally, who could be disposed of later, if necessary.

The Atrebates (a Roman ally since Julius Caesar's time) were threatened by the Catuvellauni and appealed to Rome. Claudius sent 4 legions (20,000 men) with about another 20,000 auxiliaries, commanded by Plautus. The Romans are thought to have landed near Richborough (which still has the remains of a Roman shore fort.) The British were led by Caractacus, Togodumnus and Cunobelinus. After a two day battle near present-day Rochester, the Romans drove the British back as far as Essex. Claudius himself arrived with a force that included war elephants, supposedly to finish off the battle, but, more likely, to ensure that the already-certain victory was accredited to him, in support of his Imperial reputation.

According to Ian Andrews, in Boudicca against Rome, 1972, many tribes surrendered without fighting or actively welcomed the Romans. All the tribes of the Southeast surrendered to Rome. Over the next 16 years, Rome completed the conquest of the rest of England, having successfully defeating the only serious threat to their power, Boudicca's rebellion.

Author: H Wake

Source:www.romans.etrusia.co.uk

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics