1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 362 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Celtyckie mity


Poziom:

Temat: Zjednoczone Królestwo


The Celts seem to have shared a body of religious belief - or at least "uniformity of religious idiom that enables historians to speak of a Celtic religion." , despite their widespread geographical dispersal. In the absence of written Celtic sources, information on the details of these beliefs have to be derived from survivals of oral traditions rarely transcribed before the middle ages.

It is made even more difficult to distinguish the original stories and myths from later additions, because:

  • The people who identify themselves as celtic in modern Europe maintain story-telling traditions that build on and adapt the old myths but make it hard to date any story
  • The Celtic myths have become part of the European cultural tradition since the days of Mallory and Morte d'Arthur. Much of our Celtic myth is actually a medieval. elaboration
  • The Victorians elaborated Celtic mythology and historical Celts in the context of a cultural agenda of empire building

Therefore, Celtic myths are not necessarily the mythical stories of the pre-Roman Celts but each new generation rewrites them in terms of their own culture and values

Present knowledge of Celtic beliefs comes from Brittany, Ireland and Wales, outposts of Europe in which Celtic traditions survived the longest after the roman triumph.

The basic components of Celtic myth are the works of gods and goddesses, often reflecting worship of a mother goddess, the deeds of heros and strange encounters with animals.

One of the characters in Celtic myth is:

Cuchulain (Ireland)

The hound of Ulster. A central character in the Ulster cycle of stories. A hero from the northern part of Ireland, representing a heroic warrior. He had three different colours of hair. The BBC described him as:

Brave youngster, fathered by a sky god, chokes dog with ball, changes his name and single handedly faces invading army in war over prize bull.

The BBC refers to obvious similarities with Achilles, including half mortal and half-immortal parentage, reckless courage and raging anger (he is also likened to the Incredible Hulk).

The story of his fight with Queen Maeve over a brown bull is the oldest vernacular story in Europe according to the BBC. Cuchulain changed his name from Setanta after he killed a ferocious dog - owned by a smith called Cullain -and agreed to take its place as Dog of Cullain and guard of Ulster.

In one story, Cuchulain killed his own son by a Scottish woman in error, using the barbed spear (Gae Bolga) he had learned to use in Scotland.

Cuchulain was mortally wounded by a spear blow from the King of Munster. He continued to fight on after gathering up his intestines and lashed himself to a stone so that he could meet death while standing. The King of Muster Lugaid cut his head off. However Cuchulain's sword cut Lugaid's arm off as it fell from Cuchulain's dead body.

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics