1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 363 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Google puts a big bet on Chrome, Part 1


Poziom:

Temat: Media


8 December 2010 Google has called the development of Chrome its "big bet" for the future. The search firm sees the software, in both browser and the operating system versions, as leading a major shift in how computers will be used. The OS was inspired by the growing popularity of low-cost low-power netbooks and is targeted at users who spend most of their computer time on the internet. Google's vision is one where users access everything from e-mail to photos and spreadsheets to documents via the cloud. Industry watchers have said Chrome is clearly meant as a threat to Microsoft which makes the bulk of its profits from selling its OS and Office software for use on desktop PCs. "This is as big as they come," said Linus Epson, vice president of engineering for Chrome. "Windows and Mac have dominated the OS landscape for a long, long time," he said. "Lots of people have tried and not succeeded so this is a once in a working career type of opportunity and problem to go after." For Sundar Pichai, head of Chrome development, Google's aim is to shake up the industry. "If you came from outer space you wouldn't design the computer the way it is today," he said. "I think there is an opportunity to make computing much more delightful and simplified all the way from an advanced to a novice user. That is where the opportunity is and that is where the gauntlet gets thrown down. "We wouldn't be doing anything if we didn't believe we could change the computing landscape," said Mr Pichai. Start again. The bid to change the computing landscape started with the Chrome browser which was first released in September 2008. For years Google boss Eric Schmidt was against the idea of building an independent web browser. At the time he said Google "was a small company" and that he did not want to get locked into a "bruising browser war". Back in 2008, Microsoft's Internet Explorer dominated the web world with almost 68% of the market. Firefox was second with nearly 26% according to research firm StatCounter. Since 2008, Chrome has grown to have more than 12% of the market while IE has lost ground. Its share stands at around 49% while Firefox has more than 31%. Mr Pichai said for engineers like him, creating a browser from the ground up made good sense. "If you step back and think about what Google does, it is all on the web," he said. "Almost all our users use our services through a web browser. Most of the money we generate are on web properties consumed on a web browser so in some ways the browser is one of the most important platforms we can work on." He said the the old model typified by Microsoft was too cumbersome for many modern users. "The PC is a legacy of how things have worked for the last 30 years in software," he said. "If tomorrow you were to come and start from scratch you would make a very different set of assumptions about what it is about." "I consider myself to be a very sophisticated user of computers and it is extremely painful for me if I buy two PCs I have to make sure they are on anti-virus software. I have to make sure I install the same software so that I can go back and forth. He said: "I don't have time to do all that and I think there is a far greater and simpler possibility and that is what this journey is all about." Evolution. The browser is just half the Chrome story. The other half is the operating system. "The OS is a natural evolution for us in the sense of when we built Chrome itself, the simple bet behind it was a web that had shifted from documents to applications," said Mr Pichai. "People are living and using these apps on the web and so we viewed it as how do you build a modern browser which ran those apps," he said. "It is mainly understanding that users are living on the web and creating a computing experience to reflect that. "Chrome OS is the next step in that evolution," added Mr Pichai. One of the main challenges the team faced was undoing decades of behaviour which left people familiar with loading computers with software, features, files and documents. Chrome means stripping everything back to the bare essentials to speed up the computing experience. "By not having any files on your computer and having everything synched to the cloud, your machine is a lot faster," said Mr Epson. Early demos of Chrome in November 2009 showed a notebook booting up in seven seconds. "Once we take away that constraint of we have to run on your legacy computer then that allows us to simplify things dramatically," he said. "The big advantage that we had was that the model that the PC has lived in for the last 30 years has a lot of baggage in it that isn't relevant anymore," said Mr Epson. "So by making this clean break (with our own OS) we are not encumbered by all the compatibility issues." By Maggie Shiels Source: BBC News (bbc.co.uk/news)

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics