1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 58 372 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

How Failure Can Lead to Long-Lasting Knowledge


Poziom:

Temat: Edukacja


08 September 2010 This is the VOA Special English Education Report. No one likes to make mistakes. But a new study says organizations learn more from their failures than their successes, and keep that knowledge longer. One of the researchers was Vinit Desai, an assistant professor at the University of Colorado Denver Business School. He worked with Peter Madsen from the Marriott School of Management at Brigham Young University in Utah. They did not find much long-term "organizational learning" from success. It is possible, they say. But Professor Desai says they found that knowledge gained from failure lasts for years. He says organizations should treat failures as a learning opportunity and not try to ignore them. The study looked at companies and organizations that launch satellites and other space vehicles. Professor Desai compared two shuttle flights. In two thousand two, a piece of insulating material broke off during launch and damaged a rocket on the Atlantis. Still, the flight was considered a success. Then, in early two thousand three, a piece of insulation struck the Columbia during launch. This time, the shuttle broke apart on re-entry and the seven crew members died. NASA officials suspended all flights and an investigation led to suggested changes. Professor Desai says the search for solutions after a failure can make leaders more open-minded. He points to airlines as an example of an industry that has learned from failures in the past. He advises organizations to look for useful information in small failures and failures they avoided. He also urges leaders to encourage the open sharing of information. The study appeared in the Academy of Management Journal. The mistakes we learn from do not have to be our own. We recently asked people on our Facebook page to tell us a time they had done something really silly. Fabricio Cimino wrote: Not long ago I wanted to watch TV, but it wouldn't turn on, so I did everything I could to start it. Thirty minutes later my mum shows up and, passing by, says to me "Did you try plugging it?" I was like "I'm just dusting, Mum!" so she wouldn't notice how dumb I am sometimes! Bruno Kanieski da Silva told about a time he looked everywhere for his key. It was in his pocket. He wrote: I always promise I will never do it again, but after a few weeks ... where is my wallet? For sure it will be in a very logical place. You can find more comments like these on Facebook at VOA Learning English. And that's the VOA Special English Education Report, written by Avi Arditti. I'm Steve Ember. Source: Voice of America

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics