1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 58 384 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

American High Schoolers Stressed Over Tests


Poziom:

Temat: Edukacja


Overwhelmed by the heavy workload and focus on college preparation.

Competitive pressures placed on young people in U.S. high schools are damaging many otherwise promising lives.

Nearly a third of students responding to a 2010 national survey of first-year college students reported they were overwhelmed by the heavy workload in their last year of high school.

Deborah Stipek, dean of the Stanford University School of Education, is an expert in what motivates students to learn and says they are stressed. And for good reason.
"They are not enjoying what can be the incredible satisfaction of learning and developing understandings and skills. Leaning can be an adventure, but instead of an adventure it's really about the test. It's about the college application."

In an editorial in the journal Science, Stipek says the trend in many high schools is to teach to the test, as her daughter recently reminded her. Relieved after completing her final Advanced Placement, or AP exam for a college-level French course, she told her mother she was happy never to speak French again.
"I think that revealed the real basic problem," Stipek says, "which is the AP courses that she was taking in French were not about learning French, not about being able to communicate with a different culture, or to travel, or to have a skill that could be useful in life. It was about getting a score on an AP test that would help her get into the college of her choice."
Stipek says educators must begin to rethink homework policies, match students with colleges better suited to their interests and listen to what students say.
"One of the things that schools are doing that we're working with is doing yearly surveys of students to find out what their sources of stress and anxiety are and get their ideas on what the schools can do, what kinds of policies can be supportive of them. And this has been amazing, because we've gone into schools where they say this isn't a problem and then they do a survey of the students and they are blown away by what the students say when they are actually asked."
Perhaps that explains the grassroots success of the 2009 documentary film, "Race to Nowhere," that gives young people, their parents and teachers a voice. The movie has screened before nearly 600,000 people in schools, colleges and churches across the United States and several other countries.
One teenager profiled says she's consumed by homework. "I really can't remember the last time I had a chance to go in the back yard and just run around," she says.
Stipek, who was also interviewed for the film, says, "These are students who feel under enormous pressure to perform as opposed to learn."
Stipek adds that educators - and parents - must respond by helping students to sharpen their interests, engagement and intellectual skills, and at the same time to reduce their stress.
Otherwise, she says, we risk killing young people's enthusiasm for learning.

Listen: Skirble Audio Report

mp3

Author: Rosanne Skirble

Source: VOA

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics