1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 56 016 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Nie masz konta?
Blog > Formalna rozmowa telefoniczna po angielsku

Formalna rozmowa telefoniczna po angielsku

Dodane przez Tomasz H. 8 maja 2014 w kategorii: Język angielski, Leksyka

Jeśli wykonujesz rozmowę telefoniczną po angielsku, dobrze jest znać pewne zwroty formalne. Dziś pokażę kilka zwrotów związanych z rozpoczynaniem rozmowy telefonicznej po angielsku, zostawianiem i przekazywaniem wiadomości, potwierdzaniem i dopytywaniem o informacje oraz kończeniem rozmowy. Zacznijmy!

 

Osoba odbierająca telefon w firmie/organizacji uzyje zwrotów:

Thank you for calling [comapany name]. How may I direct your call?

[Company name] - good afternoon.

[Company name], John speaking. How can I help you?

Możesz się przedsatwić, używając:

Good morning, this is [name] from [compamy name].

Hello, this is [name].

Jeśli chcesz z kimś rozmawiać, użyj zwrotu:

Could I speak with...?

May I speak with...?

W tym momencie możesz też poruszyć temat, na który chcesz rozmawiać:

I'm calling about...

I'm calling to...

Teraz osoba, która odebrała powie:

I will transfer you.

Please hold.

One moment please - I'll put you through.

Jeśli szukana osoba jest niedostępna, osoba odbierająca powie:

I'm sorry, she/he is not available at the moment.

I'm sorry, he's on another call.

I'm sorry, she's out of office at the moment.

Osoba odbierająca może zaproponować pozostawienie wiadomości:

Can I take a message?

Would you like to leave a message?

Jeśli nie chcesz zostawić wiadomości to powiedz:

No thanks, I will try to reach him later.

Thank you, I'll call back later.

Jeśli chcesz zostawić wiadomość użyj:

Please ask him to call me back.

Could you ask him to call me back?

Could you tell him that the contract is ready?

Teraz osoba odbierająca może zapytać czy dobrze zrozumiała:

Could you spell your last name please?

Could you repeat the company name please?

Let me read that back to you if it's correct.

Kiedy chcesz już zakończyć rozmowę użyj zwrotu:

Thanks for calling.

Well, it was nice talking with you.

Wspomnij, że jeszcze będziesz się kontaktować:

Talk to you soon.

I'll call you back later.

I'll get in touch in a couple of weeks.

Zakończ rozmowę:

Have a nice day.

Take care.

Thank you, bye.

 

Glosariusz rozmowy telefonicznej:

Na końcu spójrz jeszcze na parę słówek związanych z rozmowa telefoniczną:

dialing the number - wybierać numer

pick up the phone - odbierać telefon

busy signal - dźwięk zajętego telefonu/zajęte

voicemail - automatyczna sekretarka/poczta głosowa

on hold - czekać na połączenie

hang up - odłożyć słuchawkę

 

Masz jakieś przemyślenia, pytania, sugestie? Są jakieś niejasności, wkradł się błąd albo z czymś się nie zgadzasz? Zostaw komentarz ;-)

Powiązane tagi:

Komentarze: (0)

Brak komentarzy.

Aby komentować, musisz być zalogowany.
Mobile Analytics